Tuesday, August 27, 2013

Menjual Pati Rahsia, Pagar Hikmat, dan Senjata Sulit, Senjata Mukmin, dan Ilmu Rahsia Jaga Diri

Assalamualaikum & salam sejahtera kepada para pembaca blog naimalkalantani™ ini. Moga sihat selalu. Kali ini saya hendak berniagalah sikit.

Sahabat-sahabat, 

Saya di sini nak menjual buku-buku & kitab-kitab RARE. Kitab-kitab ini mungkin tak ada dah dijual di kedai-kedai sebab tak ada cetakan baru dah. Kalau ada pun, 1:100 kedai baru jumpa.


PATI RAHSIA


Kitab PATI RAHSIA karangan Haji Nik Mahmud bin Wan Ismail (Dato' Perdana  Menteri Paduka Raja Negeri Kelantan (1930)). Cetakan 1946±. Dicetak dengan keizinan dan perbelanjaan Nik Ahmad Kamil bin Mahmud (Dato' Sekri Setia Raja). Cap mengecapnya hak Ahmad Kamil bin Mahmud. Ditatap oleh Haji Muhammad Ali Solahuddin (Murid Tua bagi Almarhum Tuan Guru Kenali

Pengarangnya seperti tercatit diatas adalah salah seorang ulama besar di negeri Kelantan & seangkatan dengan Tok Kenali & kawan karibnya. Julung karangan yang baru ditimbulkan ke alam Melayu dari lautan ilmu rahsia yang disimpan oleh tuhan pada kejadiannya.

Pati Rahsia dihiasi di dalamnya nama Allah Yang Maha Besar lagi Maha Tinggi, kelebihan Bismillahirahmanirrahim, Fatihah, Ayat-ayat Hizib, dan lainnya. Ada menerangkan khadam-khadam ayat ini yang merupakan makhluk atau tenaga yang menjaga ayat-ayat ini.

* Siapa-siapa menyimpan naskah yang tiada bercap nama pengarang disifatkan simpanannya itu tidak dengan jalan yang halal.




Isi kandungan Kitab Pati Rahsia:



PAGAR HIKMAT


Kitab PAGAR HIKMAT karangan Tok Janggut Grik Perak. Peninggalan Tok Janggut kepada murid-murid beliau yang mana amalan ini adalah sebahagian daripada pusaka nenek moyang bangsa Melayu turun temurun dahulu kala yang telah dipusakai oleh beliau dan telah diturunkan kepada masyarakat bangsa Melayu dan generasi Melayu yang akan datang. 

Dalam kitab ni ada disetakan pantang larang Tok Janggut dan Ijazah Umum yang Tok Janggut beri kepada sesiapa yang membeli kitab ini. Patang larangnya bukanlah berkaitan dengan syirik, tetapi untuk kebaikan jua.




Isi kandungan kitab Pagar Hikmat



SENJATA SULIT


Kitab SENJATA SULIT adalah satu karangan Tok Janggut Grik Perak. Dalam kita ni, mengandungi serba ilmu pengetahuan yang luar biasa, rahsia-rahsia yang ganjil,amalan-amalan yang pelik, hikmat-hikmat yang ajaib dan pintu-pintu yang sulit untuk kebahagian dunia akhirat. Di dalamnya juga terdapat ijazah umum kepada pembeli kitab ini.



Isi kandungan Senjata Sulit:





ILMU RAHSIA JAGA DIRI


Ilmu Rahsia Jaga Diri - Pegangan Hidup Seharian karangan Hj. Mohd. Daud Alyatimie (MATLUB). Cetakan 2008. Di dalam buku kecil ini telah disunting sebahagian kecil ayat-ayat Quran yang boleh digunakan bagi mempertahankan diri & menjaga keselamatan, serta memperoleh kejayaan, memperoleh kemenangan & keselamatan menolong orang yang perlu ditolongi ayat-ayat amalan dan Aurad yang besar fadzilatnya, & ia adalah sebahagian daripada RAHSIA bagi menjaga diri supaya selamat dunia & akhirat.

Isi kandungan Ilmu Rahsia:


SENJATA MUKMIN JAWI



Kitab Senjata Mukmin karangan Allahyarham Haji Husin Kudri dari Martapura, Indonesia. Termuat di dalamnya ayat-ayat besar fadilatnya, amalan-amalan yang penting diamalkan, doa-doa dan kalimat-kalimat yang mujarab dan isim-isim yang mengandungi khasiat yang besar faedahnya perlu punyai dan diamalkan zaman sekarang oleh kaum muslimin dan muslimat. Di akhir buku ini juga disertakan sekali dengan Ijazah Umum oleh tuan pengarang. 

Isi Kandungan Senjata Mukmin jawi:





SENJATA MUKMIN RUMI


Senjata Mukmin ini dalam tulisan rumi. Menggunakan bahasa Indonesia. Tapi masih boleh difahami kerana ditulis dalam bahasa indonesa mudah. Senjata Mukmin yang jawi berlainan dengan yang ini. Yang ini karangan Allahyarham Haji Abu Bakar Yacob. Terbitan P.T Bungkul Indah Surabaya. Dicetak Edisi Indonesia dengan izin Pustaka Melayu Baru Kuala Lumpur. Cetakan tahun 1984. Setebal 112 muka surat. 

Buku Senjata Mukmin oleh Allahyarham H. Abu Bakar Yacub, yang mana kami (PUSTAKA MELAYU BARU) telah dapat kebenaran dari pengarangnya untuk diterbitkan dalam edisi Malaysia, sebelum beliau meninggal.

Isi kandungan Senjata Mukmin rumi:


PELURU PETUNANG



Peluru Petunang adalah satu cara penggunaan senapang atau bedil yang memerlukan syarat-syarakt, kifiat, petua dan amalan yang berkait rapat dengan ilmu kerohanian dan ajaran tasawuf. Petua ini perlu diamalkan dengan penuh keyakinan kepada keredaan Allah. Kesemua hal ini terangkum dalam lima bab buku ini. Peluru Petunang merupakan buku pertama yang pernah terbit, membicarakan penggunaan alat-alat bedil di kalangan orang-orang Melayu zaman dahulu. Cetakan Dewan Bahasa dan Pustaka. Cetakan kedua 1987. Pengelenggara oleh A.Samad Ahmad. 

Isi kandungan Peluru Petunang:




TAJUL MULUK


Tajul Muluk ialah Kulit Pakaian Segala Raja-raja dan hulubalang dan orang yang besar-besar. Tajul Muluk sebuah kitab yang mengandungi 134 sohifah atau bab yang merangkumi segala perkara, sama ada daripada gerak pada tubuh, mendirikan rumah, membuka tanah, mimpi, perubatan lelaki, peredaran air mani wanita, mengalahkan musuh dan sebagainya. Kitab ini sebenarnya dikatakan diadaptasi daripada sebuah kitab lain yang berasal dari Parsi dan telah di'Islam'kan dengan kemasukan elemen-elemen Islam. Kitab ini ditulis (semula) pada zaman sultan Aceh yang bernama Sultan Mansur Billah Shah ibni Al-Sultan Jauhar Al-Alam Shah. Pada bahagian akhir kitab tersebut, dinyatakan bahawa kitab ini telah selesai diterjemahkan oleh Faqir Tuan Haji Wan Hassan ibn Sheikh Tuan Ishak Fatani pada hari Jumaat pada waktu Dhuha enam likur haribulan Muharram pada hijrah Nabi 1249 di Makkah. 

Mungkin kebanyakan generasi sekarang, sukar untuk membaca kitab ini walaupun ianya banyak terjual memandangkan bahasa yang digunakan merupakan bahasa Melayu lama bercampur Arab. Malah, istilah-istilah yang digunakan adakalanya mendangkalkan fikiran kita, seperti kamkuha dan sebagainya. Malahan ejaan untuk ayam pula apabila dibaca berbunyi hayam, sekaligus menunjukkan pengaruh dialek banjar di dalamnya. Suatu ketika dahulu, sesiapa yang berhajat sangat nak jadi doktor tradisional (bomoh), penguasaan Tajul Muluk - sama ada dibaca atau dihafal - memang perlu. Malah, dikatakan juga, sesiapa yang menyimpan kitab ini dan dijadikan rujukan, seringkali mendapat penghormatan di kalangan penduduk kampung. 

Sebenarnya ada lain-lain kitab perubatan yang lebih ekstrem yang bercampur aduk antara agama (ilmu hakikat) dengan perubatan, malah termasuk juga di dalamnya jampi serapah mahupun hizib dan sebagainya seperti Kitab Pati Rahsia yang dikaitkan penulisannya dengan Paduka Perdana Menteri Kelantan, Nik Mahmud dan sebagainya. Sayangnya, kitab-kitab ini semakin lenyap dan tidak lagi mendapat perhatian, mahupun kajian daripada pihak yang sepatutnya.

Memandangkan ia datang dari zaman silam, bermakna ia adalah kuno dan ketinggalan. Barangkali kesilapan kita ialah memandang mudah akan kecendekiawan orang Melayu sendiri yang sudah pun menemui penawar demam malaria atau demam kura dengan penggunaan pati kulit batang pokok kuinin sebelum orang Inggeris mempatenkannya sebagai penemuan barat awal abad ke-20. Malah ketiadaan bomoh-bomoh yang benar-benar menjalankan peranan sebagai doktor tradisional yang bukan bermodalkan air liur, hembus-hembus, pembohong-pembohong dan temberang-temberang, serta asap kemenyan yang sekadar melengkapkan upacara perubatan, membuatkan kitab-kitab ini terbiar begitu sahaja. Berbeza dengan masyarakat Cina yang berjaya menaiktarafkan bidang perubatan sinseh mereka untuk digandingkan dengan perubatan moden, orang Melayu bagaikan kehilangan dalam keseronokan mereka mendabik dada bahawa Melayu sudah bertamadun. 

Isi kandungan kitab Tajul Muluk. Ada beberapa tajuk atau bab yang saya tak dapat tuliskan di sini kerana tidak kefasihan saya membaca jawi.



1000 HIKMAT



1000 Hikmat adalah sebuah karya Ali Zulfakar yang sememangnya terkenal dengan ilmu-ilmu hikmatnya. Dicetak di Pulau Pinang. Dalam 1000 Hikmat ini mengandungi segala macam ilmu hikmat dan amalan-amalan yang mujarab lengkap dengan cara mengamalkannya. Peringatan untuk kitab ini; hanya naskah yang bertanda tangan penyusun atau penerbitnya sahaja diakui sah dan diijazahkan. 

Isi kandungan kitab 1000 Hikmat



MADINATUL ASROOR



Jilid satu dan dua sekaligus.

Isi Kandungan jilid 1: 

(isi kandungan jilid 2 akan diupdate kemudian)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

kitab SENJATA MUKMIN (jawi), TAJUL MULUK, dan SENJATA SULIT adalah dalam tulisan Jawi Lama.

PAGAR HIKMAT dan PATI RAHSIA adalah dalam cetakan Rumi dan Jawi (tertakluk kepada stok yang mana ada).

Kitab ILMU RAHSIA DIRI, 1000 HIMAT dan SENJATA MUKMIN (rumi) pula dalam cetakan Rumi

* Jika sekiranya items ter'stuck, duit yang anda bank in kepada saya 100% dikembalikan kecuali ada buku yang anda tempah ada dalam stok. Maksudnya, jika anda membeli (contohnya) Pati Rahsia, Senjata Sulit dan Pagar Hikmat. Tapi bila saya ambil stok dan kitab Pati Rahsia tak ada stok waktu itu, duit anda akan dikembalikan sama nilai dengan harga Pati Rahsia itu tetapi duit postage dan kirab-kitab lain tak akan dikembalikan.

* Tiada sebarang pembatalan pembelian jika sudah bank in DAN JIKA stok kitab ada adalah pre-order, siapa nak, sila tempah. Ready Stock tertakluk kepada stock yang ada pada saya. SMS saya dahulu untuk pengesahan.

Harga-harga kitab boleh hubungi saya terus di:

Saya ambil stok dengan pembekal kitab-kitab lama. Saya ambil tempahan kitab-kitab ni setiap hari Sabtu setiap minggu. Saya mengambil dari supplier dari Indonesia. Mahar yang diletakknya bukan berdasarkan harga kitab yang telah zaman berzaman dijual pada dahulu kala, tapi berdasarkan nilai estetikanya pada masa kini.

Saya menjual kitab-kitab khazanah ini, bukan nak menjual ilmu, tapi nak mengembangkan ilmu, sebab kitab-kitab sebegini boleh saya katakan TAK AKAN DICETAK SEMULA dan kemungkinan khazanah-khazanah berharga ini akan lupus dek ditelan zaman.

KITAB ILMU RAHSIA JAGA DIRI, PAGAR HIKMAT, DAN MUJAROBAT MADINATUL ASROR, KINI TIADA STOK. MOHON JANGAN TANYA DAH KEDUA-DUA KITAB NI ADA STOK BILA. ISI KANDUNGAN KEDUA-DUA KITAB ITU DI DALAM INI HANYA SEBAGAI RUJUKAN.
*kitab itu hanya ada stok bila kamu tidak lagi melihat kenyataan ini.

Yang baik datang dari Allah, yang kurang datang dari kelemahan diri saya sendiri, hakikatnya kedua-duanya datang dari Allah jua. Sekian, terima kasih. :)

65 comments:

  1. Assalamua'laikum. Mana nak beli kitab pagar hikmat ni ye?

    ReplyDelete
  2. Boleh hubungi sy terus. Sy ambek stock tiap2 sabtu. Hari ni sempat lg klau betul2 berminat. Ada offer sampai hati ni je. 0145110313 atau 0129611812

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf tuan, kalau boleh bagi tau saya di indonesia Alamat saudara yg memiliki Ijazah kitab2 tsb, sebab saya hendak meminta izin ijazah langsung, sebab hanya sebahagian saja isi kitab2 tsb yg diantara kami terima Ijazahnya, dapatlah nnti bertukar pikiran kpd yg bersangkutan. tolonglah bagi saya nmr HP nya. segala kebaikan tuan semoga dibalas oleh Allah ta'ala azza wajalla dgn berlipat ganda,
      ini mail saya soniaponsel@gmail.com HP 0813 6562 7000, sebelum dan sesudahnya sya haturkan terimakasih banyak. kami dari sumatera utara Pesisir

      Delete
  3. Assalamualaikum.. masih ada lgi x stok kitab pagar hikmat?

    ReplyDelete
  4. senjata sulit tu dlm rumi atau jawi

    ReplyDelete
  5. saya mau beli tapi berapa mahar nya setiap satu..

    ReplyDelete
  6. Boleh bg tahu berapa harga semua kitab....dan adakah cetakan rumi....

    Ni email sy : ahmad_azren@yahoo.com

    ReplyDelete
  7. Tolong email kepada sy harga semua kitab. ahmadamin839@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. sudah di emailkan.. boleh check email tuan

      Delete
  8. Assalamualaikum tuan.minta email kepada saya harga untuk semua kitab2 seperti diatas di alamat akmalmoretto@gmail.com.

    Tq.

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum tuan.minta email kepada saya harga untuk semua kitab2 seperti diatas di alamat akmalmoretto@gmail.com.

    Tq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila hubungi sy di 0145110313 (sms) atau 0129611812 (sms/whatsapp)

      Delete
  10. Assalamualaikum... saya berminat dengan kitab di atas kecuali senjata mukmin kerana dah ada.... macam mana nak dapatkannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila hubungi sy di 0145110313 (sms) atau 0129611812 (sms/whatsapp)

      Delete
  11. Replies
    1. ada. sila hubungi sy di 0145110313 (sms) atau 0129611812 (sms/whatsapp)

      Delete
  12. Salam Tuan boleh kah saya tahu berapa kah harga semua kitab jika sy ingin membelinya ?


    Harap maklum

    ReplyDelete
  13. brape hargenyew yew..??
    fbmaliki93@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila sms saya d 0145110313 atau whatsapp 0129611812

      Delete
  14. Salam Tn,
    Boleh bagitau harga kesemua bersama kos penghantaran ke email saya mumymaz@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila sms saya di 0145110313 atau whatsapp 0129611812

      Delete
  15. Assalamualaikum..amat berharap pada tuan
    samdsiege@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila sms saya di 0145110313 atau whatsapp 0129611812

      Delete
  16. harga untuk setiap kitab
    dhwatif@yahoo.com

    ReplyDelete
  17. Mohon utk dptkn harga semua kitab dan status ada stok ke tidak..jazakallah
    nasirazir@gmail.com

    ReplyDelete
  18. mohon emelkan harga ke faizalgaa@gmail.com

    ReplyDelete
  19. Assalam..mohon tanya semua kitab beraper harga dan nyatakan beraper kitab yg tulisan rumi di email sy tuan..nochoice06@gmail.com

    ReplyDelete
  20. Saya tinggal Amerika, kalau saya order boleh
    Hantar tak?

    ReplyDelete
  21. assalam.. kitab2 ni masih ada lg x?kalau ada .saya nk beli

    ReplyDelete
  22. salam tuan,kitab bintang 12 ada tak?

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum... saya berminat dengan kitab semua di atas macam mana nak dapatkannya?

    ReplyDelete
  24. Assalam..mohon tanya semua kitab beraper harga? Email botek_guntrio@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  25. Saya nak beli kitab Pati Rahisa tu. Bagaimana caranya ? Pos ke Sarawak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh. Sila sms/whatsapp sy di 0129611812

      Delete
  26. Boleh. Sila sms/whatsapp saya di 0129611812

    ReplyDelete
  27. السلام عليكم ورحمة الله وبركات
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    saya ada kitab tulen perbendaharaan mestika karangan nik mahmud tahun 1941.asal.dulu saya mencari mujiz.dikelantan mungkin saya salah satu yg memilikinya.

    ReplyDelete
  28. Maaf tuan, kalau boleh bagi tau saya di indonesia Alamat saudara yg memiliki Ijazah kitab2 tsb, sebab saya hendak meminta izin ijazah langsung, sebab hanya sebahagian saja isi kitab2 tsb yg diantara kami terima Ijazahnya, dapatlah nnti bertukar pikiran kpd yg bersangkutan. tolonglah bagi saya nmr HP nya. segala kebaikan tuan semoga dibalas oleh Allah ta'ala azza wajalla dgn berlipat ganda,
    ini mail saya soniaponsel@gmail.com HP 0813 6562 7000, sebelum dan sesudahnya sya haturkan terimakasih banyak. kami dari sumatera utara Pesisir

    ReplyDelete
  29. Assalam.. saya ingin beli pati rahsia, pagar hikmat, senjata sulit, ilmu rahsia diri, peluru petulang, tajul muluk, 1000 hikmat dan madinatul asroor.. boleh email pd saya harga keseluruhan di mbz.hanafi@yahoo.com @ sms hp : 0126059001
    wassalam

    ReplyDelete
  30. hubungi saya tuan atau whatsap 0175793077

    ReplyDelete
  31. assalamulaikum kami ingin beli kitab mujarobah madinatul asroor jilij 1 dan jilij 2 serta buku 1001 hikmah berapa harga dan cara macam mana nk oder boleh hubungi sy 017 7827402 azmi

    ReplyDelete
  32. salam brape harga semuanya. email sangkaliwon@gmail.com. trima kasih

    ReplyDelete
  33. Pembuka kata,salam..
    Ada kedai utk dituju atau homeoffice saja? Harga pagar hikmat please,
    hafizi.samat@gmail.com sampul keinsafan dari khilaf semalam ku buka,persujud ampun.salam saya dari simpang 3 pengkalan chepa

    ReplyDelete
  34. assaamu'alaikum mohon tuan emelkan pada sy senarai kitab berserta hrga kitab2 yg ada pd tuan. emel sy hakitarun89@gmail.com

    terima kasih

    ReplyDelete
  35. Tlong Email kan saye harge semue kitab tu
    An_andian@yahoo.com

    ReplyDelete
  36. Replies
    1. boleh whatsapp 0129611812 atau klik http://naimalkalantani.wasap.my

      Delete
  37. Assalamualaikum. Kitab2 di atas masih dijual ke Tuan?

    ReplyDelete